کد خبر: ۸۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت، اورژانس هر بیمارستانی را تابلوی آن مرکز خواند و در خصوص تامین اعتبار تجهیز اورژانس مرکز آموزشی درمانی حشمت نیز قول مساعد داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نشستی با هیات رییسه دانشگاه و روسای مراکز آموزشی درمانی بیمارستان های استان گیلان، با بیان اینکه بیشترین رضایتمندی از حوزه سلامت 81.4 درصد از بمارستان های دولتی اعلام شده است، اظهار کرد: این امر مرهون تلاش های مسئولین و مدال افتخاری برای سربازان عرضه سلامت است.

وی تصریح کرد: مهترین برنامه معاونت درمان در سال‌جاری، عمق بخشیدن به برنامه های طرح تحول نظام سلامت (هفت برنامه) که از سال 93 آغاز شده، است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مزایای طرح تحول نظام سلامت، از جمله کاهش فرانشیز در بیمارستان های دولتی و اهدای خدمات کیفی به بیماران بستری در بیمارستان ها گفت: اسفند 94 پایان برنامه هتلینگ است.

آقاجانی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بعضی از بیمارستان های دولتی از اجرای برنامه های طرح تحول عقب مانده اند، تلاش بیش از پیش تمامی عوامل، به ویژه رییس دانشگاه را از لحاظ کمی، کیفی و سرعت بخشیدن به برنامه هتلینگ در بیمارستان ها خواستار شد.

وی همچنین پرداخت به موقع حقوق و دستمزد افرادی را که در اجرای طرح تحول نظام سلامت فعالیت می کنند (پزشک مقیم) را از نکات مهم و قابل توجه ذکر کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر بیمارستان های خصوصی مطابق برنامه طرح تحول نظام سلامت (زایمان طبیعی) عمل نکنند نیز جریمه خواهند شد، افزود: اکثر زایمان های طبیعی در مرکز کشور در بیمارستان های خصوصی است.

آقاجانی از دور دوم سفر خود و هیات همراه به استان گیلان در هفته اول بهمن ماه سال‌جاری خبرداد و گفت: هدف این سفر، بازدید از پیشرفت فیزیکی پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

معاون درمان وزارت بهداشت، بازدید مکرر معاون درمان دانشگاه را از اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار شد.

دکتر آقاجانی در ادامه یادآورشد: در مورد جذب بهیار و پرستار نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجوز دارد تا به اندازه نیاز، بهیار و پرستار تربیت کند .

معاون درمان وزارت با اشاره به میزان بالای رضایتمندی مردم استان از اجرای طرح تحول، خاطرنشان کرد: باید الگوی مدیریتی به نوعی برنامه ریزی شود تا با منابع موجود برابری داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با سعی و همت مضاعف همه عوامل دانشگاه و با پرچمداری ریاست، معاونین درمان و توسعه مدیریت و منابع و هیات رییسه، عقب ماندگی های این دانشگاه از اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت جبران شود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: